SPIS TREŚCI:
Wielu naszych klientów przed oddaniem sprzętu do naszego serwisu laptopów zadaje pytanie „ile czasu będzie trwać naprawa?„. Wiadomym jest, że im krócej tym lepiej, a najlepiej gdyby naprawa była wykonana tego samego dnia. My jako serwis bardzo chcielibyśmy aby każda naprawa laptopa zajmowała jak najmniej czasu, gdyż po pierwsze jest to satysfakcjonujące dla klienta a po drugie zwalnia nam się miejsce i moce przerobowe dzięki czemu możemy zająć się kolejną naprawą.
Jednak nie zawsze trafia się scenariusz idealny, w którym tego samego dnia stawiamy diagnozę i wykonujemy naprawę a następnie oddajemy klientowi sprawny sprzęt. Chociaż duża część napraw przebiega w bardzo zbliżony sposób, czyli Szybka i trafna diagnoza > Bezproblemowo przebiegająca naprawa > Pomyślne zakończenie wszystkich testów > Wydanie działającego sprzętu klientowi, czasem trafi się przypadek, który spędza nam sen z powiek i wymaga poświęcenia sporej ilości energii i czasu nie gwarantując pozytywnego zakończenia sprawy.
Przybliżymy w tym artykule kulisy naprawy laptopów, opiszemy ile przeważnie czasu zajmuje taka naprawa laptopa i jakie czynniki mają wpływ na to, w jakim czasie uda się przywrócić sprzęt do pełnej sprawności.
Generalnie w naszym serwisie naprawa laptopa trwa około 7 dni roboczych, częściej nawet krócej – zależne jest to od rodzaju i złożoności usterki z jaką mamy do czynienia. W szczególnych warunkach czas naprawy laptopa w naszym serwisie może się wydłużyć do 14 dni roboczych a nawet niekiedy 21 dni roboczych. Jest to zależne od bardzo wielu czynników, które postaramy się naświetlić w dalszej części artykułu.
Wbrew pozorom, naprawa laptopa nie należy do czynności łatwych. Nawet jeśli dany serwis jest fachowym i polecanym serwisem z ogromnym doświadczeniem, nie oznacza to, że daną usterkę rozwiąże ekspresowo. Czynników wpływających na czas naprawy laptopa jest mnóstwo, postaramy się jak najczytelniej naświetlić jakie naprawy wykonuje się najszybciej a które są problematyczne i zajmują więcej czasu.
Polecamy artykuły uzupełniające powyższe przykłady:
Polecamy artykuły uzupełniające powyższe przykłady:
Przykładów mających wpływ na to ile czasu trwa naprawa laptopa jest znacznie więcej i duża części z nich jest ze sobą powiązana i od siebie zależna. Powyżej opisane zostały najczęściej występujące czynniki w tej dziedzinie. Czasem wpływ na czas naprawy mają czynniki bardziej przyziemne jak na przykład sezon urlopowy podczas którego znacznie zmniejszają się moce przerobowe serwisu albo choroba jednego lub więcej serwisantów co też w pewnym stopniu ogranicza wydajność a co za tym idzie – wydłuża czas naprawy.
Warto nadmienić, że powyższa część artykułu dotyczy sytuacji, gdy w laptopie skończyła się gwarancja producenta i po naprawę zwracamy się do prywatnego, niezależnego serwisu laptopów.
Natomiast zagadnienie naprawy gwarancyjnej jest sprawą dosyć rozbieżną, gdyż mówimy tutaj o naprawie gwarancyjnej czyli takiej, której wszelkie koszty pokrywa producent sprzętu i zostaje ona wykonana bezpłatnie w czasie trwania okresu gwarancyjnego w przypadku gdy usterka powstała samoistnie, nie z winy użytkownika.
To ile czasu trwa naprawa gwarancyjna laptopa zależne często jest od polityki gwarancyjnej danej firmy i takich informacji najlepiej szukać najszybciej w karcie gwarancyjnej lub jeśli nie posiada ona takich informacji – w instrukcjach, warunkach korzystania i wszelkich innych dokumentach dołączonych do sprzedawanego laptopa.
Lecz kwestie te reguluje też kodeks cywilny a dokładniej mówiąc niezgodność towaru z umową. Jeśli do laptopa nie ma dołączonej karty gwarancyjnej lub innego dokumentu, który określa maksymalny czas i warunki realizacji naprawy gwarancyjnej, wówczas obowiązuje wspomniana wcześniej niezgodność towaru z umową – w tym przypadku sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do zgłoszenia reklamacji (warto wspomnieć, że ma 14 dni na wyrażenie swojego stanowiska, nie na naprawę!). Jeśli po upływie 14 dni kalendarzowych nie przedstawi swojego stanowiska, uznaje się, że nasze roszczenia zostały rozpatrzone dla nas pozytywnie. Tutaj też ważna uwaga – 14 dni w przypadku gdy siedziba firmy znajduje się na terenie naszego pobytu, natomiast gdy siedziba znajduje się poza tym terenem – wtedy obowiązuje termin 21 dni kalendarzowych.
Generalnie w tej materii istnieje także dużo czynników i zależności (np. rodzaj naszego roszczenia w dniu złożenia reklamacji, lub jego brak) i ciężko jednoznacznie stwierdzić jakie przysługują nam prawa jako konsumentowi, gdyż wszystko zmienia się zależnie od zaistniałych w danym przypadki okoliczności.
W kwestiach porad prawnych odnośnie naprawy gwarancyjnej polecamy kontaktować się z lokalnym rzecznikiem praw konsumentów. Należy mu przedstawić szczegółowo sytuacje a wtedy powinien on udzielić porady adekwatnej do danej sprawy.
Brak obrazu w laptopach serii Lenovo IdeaPad Zauważyliśmy, że we wszystkich modelach serii IdeaPad i…
Usterka gniazda HDMI w laptopach - Brak obrazu na monitorze zewnętrznym W laptopach które często…
Wyrwane gniazdo baterii - na przykładzie laptopa Asus GL704 W laptopach marki Asus bardzo często…
Jakie objawy mogą wskazywać na uszkodzoną taśmę matrycy w laptopie? Podczas poruszania klapą matrycy znika…
W artykule, pokażemy jak wygląda poprawna wymiana klawiatury zgrzewanej w laptopie marki Asus VivoBook 15.…
Co to za masowy problem? Bardzo często w ostatnim czasie naprawiamy laptopy gamingowe Lenovo Legion,…
Czytasz stronę w wersji AMP. Link do pełnej wersji na końcu strony.